SFO Engstrand

Om SFO Engstrand

Overordnet går vores aktiviteter i to retninger. Den ene har fokus på et stort og varieret udbud af idræt/motion og bevægelse. Det udvikler børnenes fysik, styrker deres kropsbevidsthed og støtter dem i deres relationsdannelse.

Det andet fokuspunkt er ro og fordybelse gennem mange forskelligartede kreative aktiviteter. Det øger børnenes koncentration, bidrager til deres kulturelle dannelse samt styrker deres mulighed for at danne flere relationer.

Vi har vores egne gode lokaler der flittigt er i brug til masser af kreativitet og leg. Vores beliggenhed tæt på Frihedens idrætscenter gør at vi bruger sportshal, svømmehal og skøjtebane som en naturlig del af vores aktiviteter.

Vi bestræber os på, at SFO Engstrand hver dag er et rart, trygt og inspirerende sted at være for børn, forældre og personale.

Vi er glade for at være en del af barnets dag i både skole og SFO.